بارفیکس دستگاه دست باز

حالت مطالعه
حرکت بارفیکس دستگاه دست باز
Wide-Grip Machine-Assisted Pull-Up

نوع حرکت: تمرکزی، استقامتی

عضلات اصلی درگیر: تمامی عضلات پشت

تجهیزات موردنیاز: دستگاه بارفیکس

سطح: مبتدی

بارفیکس دستگاه دست باز یا بارفیکس کمی با دستگاه، حرکتی است که بیشتر به افراد مبتدی توصیه می شود. این حرکت باعث می شود تا بتوانید در انجام این حرکت بدون کمک (دستگاه) تسلط پیدا کنید. این حرکت تمام عضلات زیربغل و پشت شما را فعال می کند. باز بودن دستان باعث می شود تا فشار بیشتری به بخش خارجی عضلات زیربغل وارد شود. آرام آرام میزان کمک یا وزنۀ دستگاه را کم کنید تا بتوانید بعد از مدتی این حرکت را بدون وزنه انجام دهید.

تصویر حرکت
بارفیکس دستگاه دست باز
بارفیکس دستگاه دست باز
نحوه اجرای حرکت
فشار-روی-عضلات-پشت

۱) وزنه‌‌ ای متناسب با وزن خود، که طبق آزمون و خطا به دست می آید، را مشخص کنید.

۲) از دستگاه بالا بروید، میلۀ بارفیکس آن را با دستان خود بگیرید و زانوهای خود را روی بالشتک مخصوص آن قرار دهید.

۳) سپس با وزن خود (نیروی جاذبه) به سمت پایین می روید. وقتی به پایین ترین بخش رسیدید، با کمک گرفتن از عضلات بالاتنۀ خود (زیربغل، بازو) سعی کنید خود را بالا بکشید تا چانۀ شما به نزدیکی میلۀ بارفیکس برسد.

۴) هنگام پایین آمدن نیز حرکت را کنترل کنید تا عضلات شما تحت کشش بیشتری قرار گیرند.

۵) هنگام بالا رفتنن (انقباض عضله)، نفس خود را تخلیه و هنگام پایین آمدن (کشش عضله) نفس بگیرید.

خط قرمز
  • اگر در این حرکت به تسلط کافی رسیدید، سعی کنید هرگز این حرکت را با دستگاه انجام ندهید (البته در سوپرست‌ها و مواردی از این قبیل مجاز هستید بارفیکس را با دستگاه انجام دهید).
  • در قسمت پایین حرکت، آرنج های خود را قفل نکنید (آرنج ها را تا حد نهایی باز نکنید).
  • اگر در اجرای حرکت مشکل داشتید، حتماً از یار کمکی یا مربی باشگاه، کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.