شکر را از زندگی خود حذف کنیم! چگونه؟

حالت مطالعه
شکر را از زندگی خود حذف کنیم! چگونه؟-1920-1200

شکر را حذف کن، خیلی راحت است. اغلب ما این جمله را از مربیان باشگاه ها و دوستانمان می شنویم. اما باید گفت که تصور حذف کردن شکر از زندگی روزانه ساده است. اما عمل کردن به آن، آنقدرها هم ساده نیست. اگر به شکر اعتیاد دارید، برای حذف آن و یا کمتر کردن مصرف آن باید مبارزه کنید. چگونه شروع کنیم؟ در ادامه سه راه برای حذف شکر از زندگی روزانه را برای شما مطرح می کنیم، اما قبل از هر چیز باید قفسه های کابینت خودتان را از شکر خالی کنید.

چگونه شکر را حذف کنم؟
نوشابه، نوشیدنی های شکردار و قهوه شکردار

بخش قابل توجهی از شکر مصرفی روزانه توسط غذاهایی که می خوریم وارد بدن ما نمی شوند. در حقیقت، بسیاری از نوشیدنی هایی که به نظر سالم هستند باعث ورود میزان زیادی شکر به بدن می شوند. حتی نوشابه های رژیمی هم می توانند باعث مشکل شوند.
بهترین راه، مصرف نکردن تمام نوشیدنی های مصنوعی است (هم بدون شکر و هم شکردار). اما نمی شود که همیشه آب خورد. اگر مثل من به نوشیدنی ها علاقه دارید چه کار باید بکنید؟! راه حل استفاده از نوشیدنی های طبیعی تولید شده  توسط خود شما در خانه است. با این تفاوت که به جای شکر، به آن پودر مقداری عسل طبیعی یا پودر استویا بزنید.
استویا ماده ای گیاهی است که خاصیت شیرین کنندگی دارد. این شیرین کننده هیچ کالری ای ندارد و خطراتی که شیرین کننده های صنعتی و مصنوعی برای بدن شما دارند را ندارد. به مرور زمان می توانید، همین شیرین کننده های طبیعی را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی، شکلات، دسرهای یخی و غذاهای بدون کالری

بسیاری از ما می دانیم که شکلات پر از شکر است. اما از محصولاتی که به نظر سالم هستند (برای مثال، مافین، کلوچه و …) چشم پوشی می کنیم و فکر می کنیم که این مواد شکر زیادی ندارند. اگر مطمئن نیستید که غذای شما چه میزان شکر دارد، می توانید به قسمت مواد تشکیل دهنده محصول نگاه کنید و به میزان شکر آن پی ببرید. اگر شکر آن محصول بیش از ۱۰ گرم به ازای هر سروینگ بود، از خوردن آن امتناع کنید.
همچنین مراقب غذاهای بدون کالری که می خورید هم باشید. بیشتر غذاهای بدون کالری از افزودنی های شکردار و چربی های جامد درست می شوند و هیچ ارزش غذایی ندارند.

آبمیوه و نوشیدنی ها

باید بدانیم که درست است که آبمیوه های طبیعی ویتامین های زیادی دارند و برای سلامتی بسیار مفید هستند، اما قند (فروکتوز) زیادی نیز دارند. مصرف زیاد فروکتوز می تواند باعث افزایش چربی شود. بسیاری از نوشیدنی های بازار حاوی مقادیر کمی آبمیوه طبیعی هستند و دارای افزودنی ها و نگهدارنده هایی هستند که می توانند سلامت شما را تهدید کنند. برای مثال، چند پرتقال را آب بگیرید و با با بهترین و با کیفیت ترین محصول بازارمقایسه کنید و ببینید که آیا همان طعم را می دهد یا خیر؟ متوجه می شوید که طعم آنها بسیار متفاوت است که نشان از غیرطبیعی بودن آنها دارد.

سعی کنید راه های ورود شکر به بدن خود پیدا کنید

متأسفانه فهمیدن راه های ورود شکر به بدن کمی دشوار است. چرا که بسیاری از شرکت ها نام شکر را روی آن نمی نویسند و از نام های دیگر استفاده می کنند که مصرف کننده را گیج می کند. برای مثال، ممکن است به جای شکر از واژه های ساکاروز، دکستروز، شربت ذرت، نکتار آگوا، عسل یا اسامی گیج کننده دیگری استفاده کنند.
بنابراین بهترین راه، یادگیری این اسم های گیج کننده است تا بتوانید ورودی شکر به بدن خود را کنترل کنید.

حال به سه راهکار کاهش شکر مصرفی روزانه می پردازیم
  1. در طول روز به اندازه کافی غذا بخورید. وقتی مدت زیادی غذا نمی خورید، بدن شما به فاز قحطی وارد می شود و مرکز پرخوری بدن را راه می اندازد که این باعث ورود مواد غذایی بسیار زیادی به بدن می شود.
  2. آب کافی بنوشید. مرکز کنترل اشتها و تشنگی، هیپوتالاموس است. اگر تشنه شوید، ممکن است هیپوتالاموس شما را به سمت مصرف غذا نیز ترغیب کند که این باعث ورود ناخواسته غذا و در نتیجه قند ب بدن شما می شود.
  3. برای رژیم غذایی خود برنامه داشته باشید. بدانید که در طول روز چه چیزی می خورید. این کار باعث می شود که هر ماده غذایی که در اتاق کار، آشپزخانه، ماشین و … وجود دارد را میل نکنید.
در نهایت به یاد داشته باشید که هر تغییری در زندگی، ازجمله تغییر رژیم غذایی و کم کردن یا حذف شکر زمان می برد. پیروی از این تغییراتی که گفتیم، ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما بعد از چند هفته خواهید دید که شکر مصرفی شما کاهش می یابد و از زندگی سالم و کم قند خود لذت خواهید برد. همچنین چربی های اضافه، بدن شما را ترک می کنند. اگر در کنار این تغییرات، ورزش نیز بکنید، کاهش چربی بدن شما و کاهش سایز دور شکم شما نیز صد چندان خواهد شد.     
لوگوی کامل آقای بدنساز
این را بدانید که زندگی پر شکر کام را شیرین، اما زندگی را تلخ می کند. اگر به فکر داشتن یک زندگی سالم و بدنی زیبا هستید، آقای بدنساز در خدمت شماست تا با مشاوره و برنامه های خود شما را در رسیدن سریع تر به نتیجه مورد نظرتان همراهی کند. منتظر تماس شما هستیم.
دریافت برنامه تماس با آقای بدنساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *