صفر تا صد سایز گرفتن بدن (سریع و آسان)

حالت مطالعه
صفر تا صد سایز گرفتن از بدن

یکی از بهترین کارها برای تعیین پیشرفت تمرینی و نتایج حاصل از رژیم غذایی، سایز زدن یا اندازه گیری ابعاد بدن است. این کار به نظر راحت است، اما نکات مهمی دارد که اگر رعایت نکنید، دقت نتایج شما بسیار کم می شود. در این مقاله، همه نکاتی را مطرح می کنیم تا بتوانید با نهایت دقت، سایز بدن خود را اندازه بگیرید. شما می توانید همه این نکات را به شکل تصویری در کلیپ زیر مشاهده کنید. همچنین، حالت نوشتاری توضیحات کلیپ زیر نیز در ادامه خدمت شما ارئه می شود.

مواد مورد نیاز برای سایز زدن

برای سایز زدن به دو چیز نیاز است. اولین چیزی  که بدان نیاز است، متر خیاطی است که قابلیت کشسانی نداشته باشد. این مترها قیمت آنچنانی ندارند و با هزینه اندکی می توان آن ها را تهیه کرد. و دومین چیزی که بدان نیاز دارید، یک دوست یا همراه است که بتواند به شما کمک کند تا سایز درستی بزنید. در ادامه، روش سایز زدن همه بخش های بدن را بررسی می کنیم.

دور گردن

برای اندازه گیری دور گردن، در حالت ایستاده یا نشسته قرار می گیرید. دوستتان از پهلو به شما نگاه می کند تا از صاف بودن سر اطمینان حاصل کند. وقتی که مطمئن شد سر حالت طبیعی و صاف دارد، متر را دقیقاً دور برآمدگی گردن مردان قرار می دهد و  آن را اندازه گیری می کند. در زنان نیز همان حول و حوش را باید اندازه گیری کرد. فقط باید متر را طوری قرار دهید که مطابق شکل زیر عمود بر محور گردن باشد. توجه داشته باشید که تا انتهای مقاله، نوار زردرنگ، نشان دهنده متر است.

سنجش دور گردن مردان و زنان

عرض شانه

برای تعیین عرض شانه، پاهای خود را ۵ سانتی متر از هم باز کنید و صاف بایستید. دستانتان را هم مطابق شکل زیر کنار بدن قرار می دهید. دوستتان باید از روبرو به شما نگاه کند و بیرون زده ترین بخش سرشانه های شما را مشخص و دور آن را اندازه گیری کند. فقط زمان اندازه گیری باید موقعی باشد که فرد بازدم طبیعی را انجام داده است (برای مثال، تا ۱۰ شمارش کرده است).

اندازه گیری دور سرشانه

دور کمر

برای تعیین دور کمر، باید صاف بایستید، دوستتان از روبرو به شما نگاه کند و دقیقاً دور باریک ترین بخش از کمر شما را اندازه گیری کند. فقط باید مراقب باشید که هنگام این سنجش، شکمتان را نه تو دهید و نه بیرون، و زمانی اندازه را بزنید که بازدم معمولی انجام داده اید (از یک تا ده را شمارش کرده اید).

اندازه گیری دور کمر

دور شکم

بری اندازه گیری دور شکم، باید پاهای خود را به هم بچسبانید. دوستتان از پهلو به شما نگاه می کند و دور بیرون زده ترین بخش از شکم را اندازه می گیرد. فقط مراقب باشید که در این حالت شکمتان حالت معمولی داشته باشد (نه شکم را بیرون دهید و نه داخل).

اندازه گیری دور شکم

دور باسن

برای تعیین دور باسن، باید پاهای خود را به هم بچسبانید، صاف بایستید. دوستتان از پهلو به شما نگاه می کند و دور بیرون زده ترین بخش از باسن را اندازه گیری می کند.

اندزاه گیری دور باسن

دور ران

دور ران را در سه بخش می توان اندازه گیری کرد: بخش بالایی، بخش میانی و بخش پایینی. برای سنجش بخش بالایی ران پا، دوستتان از پهلو به شما نگاه می کند و دقیقاً دور زیر چین باسن را اندازه گیری می کند. برای سنجش دور بخش پایینی ران پا هم باید دقیقاً بالای کشکک زانو را اندازه گیری کنید. برای سنجش بخش میانی ران پا، فاصله طولی میان بخش بالایی و پایینی را تقسیم بر دو کنید و دور همان محل را سنجش کنید.

اندازه گیری دور ران پا

دور ساق

برای تعیین دور ساق پا، پاهای خود را ۲۰ سانتی متر از هم باز کنید و صاف بایستید. در این حالت دوستتان متر را دور ساق پای شما قرار می دهد و با بالا و پایین بردن آن، بیرون زده ترین بخش از ساق پا را اندازه گیری می کند.

اندازه گیری دور ساق

دور بازو

دور بازو را در دو حالت می توان سنجید. یکی هنگام فیگور و دیگری هنگام حالت معمولی است. در حالت فیگور باید فیگور جلوبازو را بگیرید. دوستتان از روبرو به شما نگاه می کند و دور قطورترین بخش بازوی شما را اندازه گیری می کند. هنگام سنجش دور بازو در حالت معمولی، باید معمولی بایستید و دستتان را کنار بدن قرار دهید. دوستتان از پهلو نگاه می کند. فاصله بین استخوان کتف و آرنج را تقسیم بر دو می کند و دقیقاً دور همان محل را اندازه گیری می کند. برای سنجش بهتر، بهتر است تا دستتان را یک مقدار از بدن فاصله دهید تا اندازه گیری راحت تر و دقت سنجش افزایش یابد. دو تصویر زیر، نحوه سنجش دور بازو در حالت فیگور و حالت معمولی را نشان می دهند.

سنجش دور بازو در حالت فیگور
اندازه گیری دور بازو

دور ساعد

برای تعیین دور ساعد، دست خود را در حالت معمولی رو به جلو می گیرد. دوستتان متر را روی بخش بالایی ساعد شما بالا و پایین می برد و دور قطورترین بخش آن را اندازه گیری می کند.

سنجش دور ساعد

دور سینه

برای تعیین دور سینه، دوستتان از پهلو کنار شما قرار می گیرد و بیرون زده ترین بخش سینه را اندازه گیری می کند. اگر هم سینه کاملاً تخت بود و بخش بیرون زده ای نداشت، بهتر است تا بخش بالایی نوک سینه را اندازه گیری کنید. برای این کار، پاها را اندازه عرض شانه باز کنید. صاف بایستید. دو تا دستتان را یک مقدار از بدن فاصله بدید تا متر بتواند از زیر دستانتان عبور کند. در نهایت، در انتهای یک بازدم معمولی یا شمارش تا ۱۰، دور سینه را سنجش کنید.

اندازه گیری دور سینه

نکات مهم سایز زدن

در نهایت سه نکته خیلی مهم را یادآور می شویم که نقش خیلی مهمی در دقت سنجش شما دارد:

  1. هنگام اندازه گیری ، متر را خیلی سفت یا شل نگیرید تا پوست را جم کند یا با آن فاصله زیادی داشته باشد.
  2. بهتر است ابعاد بدن خود را در حالت ناشتا (یا در یک زمان از روز) اندازه بگیرید.
  3. برای افزایش دقت، توجه داشته باشید که «صفر» باید زیر قرار گیرد. بدان معنا که دور هر اندامی که سنجش می کنید، باید ابتدا صفر را قرار دهید و بعد از چرخش متر به دور اندام مورد نظر، عدد را از روی صفر بخوانید.
آموزش نحوه سایز زدن بدن

اگر در داشتن یک رژیم غذایی مناسب که برای سلامتی شما مفید است دچار مشکل شده اید، با آقای بدنساز تماس بگیرید تا بهترین برنامه ها و مشاوره های تغذیه ای را تجربه کنید. می توانید در کنار رژیم غذایی، برنامه های تمرینی نیز اجرا کنید تا هر چه زودتر به بدنی سالم و زیبا برسید. منتظر تماس شما هستیم. 

دریافت برنامه تماس با آقای بدنساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *