حالت مطالعه
حالت مطالعه

هفت حرکت کششی صبحگاهی

حالت مطالعه

هفت کشش صبحگاهی

کسل بودن و بی حالی در اول صبح (پس از بیدار شدن از خواب) مشکلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه‌اند. با حرکت‌های کششی، خستگی اول صبح را از تن خود دور کنید و با انرژی به سراغ ادامه روز بروید. در ادامه هفت حرکت کششی سریع و آسان را توضیح می‌دهیم.

۱) کشش ساق

پاهای خود را اندازه عرض شانه باز کنید و مقابل دیوار یا صندلی بایستید. دستان خود را به دیوار (یا صندلی) بگیرید تا تعادلتان حفظ شود. سپس یک پای خود را جلو و پای دیگر را عقب بگزارید و سعی کنید به سمت دیوار (یا صندلی) متمایل شوید و پاشنه پای عقبتان از زمین بلند نشود. تا جایی به دیوار متمایل شوید که در پشت پای عقبتان احساس کشش کنید. نکته مهم اینجاست که کشش نباید زیاد باشد تا باعث درد ساق پا شود (تنها باید احساس کشیده شدن عضلات ساق پا حس شود).  

۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای برای هر پا تکرار کنید.

۲) کشش چهارسر پا (ران)

پاهای خود را کنار هم قرار دهید. سپس با دست مخالف پایی که کشش روی آن در حال اجرا است صندلی یا دیوار را بگیرید تا تعادلتان حفظ شود (هنگام کشش پای راست، دست چپ خود را به دیوار یا صندلی بگیرید). سپس پای مورد نظر را از زانو خم کنید و با دست موافق پای خود را از پشت بگیرید. نکته مهم این حرکت آن است که زانو هر دوپا باید کنار هم باشد (زانو پای تحت کشش عقبتر یا جلوتر از پای تکیه‌گاه نباشد).

 ۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای برای هر پا تکرار کنید.

۳) کشش شانه

پاهای خود را اندازه عرض شانه باز کنید. یک دست خود را از روبرو تا راستای شانه بالا بیاورید. سپس آنرا به سمت داخل حرکت دهید و با دست دیگر دست تحت کشش را بکشید تا هرچه بیشتر به سینه نزدیک شود. ۳۰ ثانیه نگاه دارید و دست دیگر را تمرین دهید.

  ۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای برای هر دست تکرار کنید.

۴) کشش پشت بازو

پاهای خود را اندازه عرض شانه باز کنید. دست راست خود را تا بالای سر ببرید، سپس دست خود را از آرنج خم کنید تا انگشتان دست راست شما شانه سمت چپتان را لمس کند. سپس با دست چپ آرنج دست راست خود را به سمت عقب بکشید. ۳۰ ثانیه کشش دهید، سپس دست خود را تعویض کنید.

۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای برای هر دست تکرار کنید.

۵) کشش رانر (RUNNER)

روی زمین بنشینید. یک پای خود را خم کنید و پای دیگر را صاف نگاه دارید. سپس از کمر خم شوید و روی پای کشیده شده به سمت جلو بروید تا کشش را در عضلات همسترینگ خود حس کنید.

۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای هر پا تکرار کنید.

۶) کشش پروانه

روی زمین بنشینید. پاهای خود را از زانو خم کنید و کف پاهای خود را روی هم قرار دهید. سپس با دستان خود سعی کنید تا ران‌های خود را به زمین بچسبانید.

۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای برای هر پا تکرار کنید.

۷) کشش ایستاده از پهلو

دو دست خود را در بالای سر خود به هم قلاب کنید و به آرامی به سمت راست بروید. ۳۰ ثانیه نگاه دارید و سپس به سمت دیگر بروید.
۳ تا ۵ ست ۳۰ ثانیه‌ای برای هر سمت تکرار کنید.

خلاصه مطلب

همه افراد تا حدودی، سستی و کرختی اول صبح (پس از خواب) را تجربه کرده‌اند. حرکات کششی باعث از بین رفتن این حس می‌شود و بدن را برای یک روز کاری پرنشاط و سرزنده آماده می‌کند. ۷ حرکت کششی که باعث کشش بیشتر عضلات بدن می‌شوند را توضیح دادیم. حال نوبت شماست تا با اجرای این حرکت‌ها، تنبلی و سستی اول صبح را از زندگی خود دور کنید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *