آموزش وکیوم شکم

حالت مطالعه
آموزش تصویری وکیوم شکم

یکی از بهترین کارها برای کاهش سریع سایز شکم در کوتاه مدت، انجام حرکت وکیوم است. این حرکت دو مزیت بسیار مهم دارد. اول آنکه باعث تقویت عضلات احاطه کننده شکم و در نتیجه جلوگیری از بیرون زدن شکم می شود. دوم آنکه سایز شکم را خیلی سریع کاهش می دهد و زیبایی بخش میانی کمر را بیش از پیش نمایان می سازد. شاید ساده به نظر برسد، اما انجام این حرکت به تمرین و تکرار نیاز دارد. اما نگران نباشید، اگر توصیه های موجود در کلیپ زیر یا متنو نوشتاری زیر را رعایت کنید، قول می دهیم که در عرض یک هفته بتوانید این حرکت را به راحتی انجام دهید.

تنفس شکمی یا دیافراگمی

اولین مرحله از انجام حرکت وکیوم، انجام تنفس شکمی یا دیافراگمی است. در این نوع تنفس که همه با آن آشنا هستند، زمانی که نفس می گیریم، شکم بیرون می رود و زمانی که بازدم می کنیم، شکم داخل می رود (مطابق با شکل زیر).

آموزش تصویری تنفس شکمی یا دیافراگمی و وکیوم شکم

مزیت تنفس شکمی یا دیافراگمی

وقتی که با استفاده از تنفس شکمی یا دیافراگمی، هوا را کامل بیرون می دهید، دیافراگم بالا می رود و فضا را برای قرار گرفتن اندام های داخلی بدن فراهم می کند. بنابراین، شما راحت تر می توانید وکیوم شکم را انجام دهید و فشار زیادی نیز به اندام های داخلی شما وارد نمی شود.

آموزش تصویری تنفس شکمی یا دیافراگمی و وکیوم شکم

وکیوم

حال می توانیم وکیوم شکم را انجام دهیم. بدین ترتیب که ابتدا همان طور که گفته شد، به شکل شکمی یا دیافراگمی تمام هوای موجود در ریه را بیرون می دهیم. این کار باعث می شود تا شکم داخل رود. بعد از این کار، باید سعی کنید تا ناف خود را به ستون مهره ها بچسبانید. وقتی که این کار را انجام دادید یا اینکه سعی کردید ناف خود را به ستون مهره ها بچسبانید، تنفس خود را قطع نکنید. بلکه، تنفس خود را به شکلی سطحی و غیرشکمی انجام دهید. بهتر است این حرکت را در صبح ها و با معده خالی انجام دهید. همچنین، بهتر آن است که این حرکت را ۵ تا ۱۰ تکرار ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ای انجام دهید و بین آن ها نیز ۲۰ تا ۳۰ ثانیه استراحت کنید.

آموزش تصویری وکیوم شکم

اگر در داشتن یک رژیم غذایی مناسب که برای سلامتی شما مفید است دچار مشکل شده اید، با آقای بدنساز تماس بگیرید تا بهترین برنامه ها و مشاوره های تغذیه ای را تجربه کنید. می توانید در کنار رژیم غذایی، برنامه های تمرینی نیز اجرا کنید تا هر چه زودتر به بدنی سالم و زیبا برسید. منتظر تماس شما هستیم. 

دریافت برنامه تماس با آقای بدنساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *