نشر از جانب دمبل تک

حالت مطالعه
نشر از جانب دمبل تک
One Arm Dumbbell Lateral Raise

نوع حرکت: تمرکزی

عضلات اصلی درگیر: بخش میانی دلتوئید

تجهیزات موردنیاز: دمبل

سطح: مبتدی

نشر از جانب دمبل تک، حرکتی عالی برای عضلات میانی دلتوئید است. به دلیل آنکه این حرکت تکنیک بالایی نیاز ندارد، افراد مبتدی نیز می توانند آن را اجرا کنند. شما می توانید این حرکت را با دستگاه (نشر از جانب دستگاه) یا سیم کش (نشز از جانب سیم کش) نیز اجرا کنید. اگر مبتدی هستید و دستگاه نشر از جانب نیز در باشگاه شما موجود است، توصیه می شود تا به جای دمبل از دستگاه استفاده کنید، چرا که ایمنی آن بالاتر است و دامنۀ حرکتی حرکت را به مرور زمان به شما می آموزد.

تصویر حرکت
نشر از جانب دمبل تک
نشر از جانب دمبل تک
نحوه اجرای حرکت
فشار-روی-سرشانه

۱) وزنه‌ای متناسب با قدرت خود انتخاب کنید. 

۲) سپس، وزنه ها را در کنار بدن خود قرار دهید.

۳) با انقباض عضلۀ سرشانۀ یکی از دست ها آنرا تا امتداد چانه بالا بیاورید، یعنی تا جایی که دست شما موازی با زمین باشد.

۴) سپس دست خود را به آرامی پایین بیاورید و به محل اولّیه برسانید.

۵) هنگام کشش (در بخش پایینی حرکت)، خیلی سریع عمل نکنید و با تمرکز، همچنان عضلات سرشانه خود را تحت فشار قرار دهید.

۶) سپس همین کار را برای دست دیگر انجام دهید.

۷) هنگام بالا بردن وزنه (انقباض عضله)، نفس خود را تخلیه و هنگام پایین آوردن وزنه (کشش عضله) نفس بگیرید.

خط قرمز
  • اگر مبتدی هستید، هرگز از وزنه های سنگین استفاده نکنید، زیرا با وزنه های سنگین، احتمال آسیب سرشانه بسیار زیاد می شود. آرام آرام پیش بروید و وزنه های خود را اضافه کنید. یادتان باشد که این حرکت صرفاً قدرتی نیست، بلکه تمرکزی است. 
  • در این تمرین یار کمکی می تواند روبروی شما یا پشت سر شما قرار بگیرد و در بخش انقباض به شما کمک دهد.
  • در کل حرکت، سعی کنید آرنج های خود را قفل نکنید (آرنج ها را تا حد نهایی باز نکنید).
  • اگر در اجرای حرکت مشکل داشتید، حتماً از یار کمکی یا مربی باشگاه، کمک بخواهید.
  • اگر وزنه سنگین می زنید، کمربند را فراموش نکنید. کمربند به بخش مرکزی بدن شما استحکام می بخشد و با باعث می شود تا با اطمینان بیشتری، وزنه سنگین بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.